grattis min älskade mammis

Idag fyller en av det bästa människorna i mitt liv år, min lilla mamma <3
Så vad kan då passa bättre än ett litet hyllningsinlägg?
 
TACK mamma:
 
- för att du gett mig en jättefin uppväxt och barndom 
 - för att du tagit på dig två föräldraroller under de senaste typ 5 åren
 
- för att du har stått ut med mig under mina fruktansvärt jobbiga och otrevliga tonårsår
 
- för att du har gjort sååå mycket för att försöka få vissa delar i mitt liv till rätta
 
- för att du är en väldigt duktig frisör, jag är stolt över dig <3 
- för att du lät mig prova på ett år i Göteborg och sedan lät mig flytta tillbaka när jag insåg att det inte var min grej
 
- för att du inte tvingade mig att flytta med dig till Stockholm 
 
- för alla pengar du väljer (tvingas<3) att lägga på mig
 
- för att du har uppfostrat mig till att ta vara på mina egna åsikter, stå upp för mig själv och aldrig vika mig
- för att du kämpat dig igenom en hemsk sjukdom 
 
- för att du tack vare din kämparglöd finns kvar här hos mig idag 
 
- för att du har lärt mig att människor inte defineras av tex. deras etnicitet, sexuella läggning eller kön
 
- för att du har stöttat mig och lett mig igenom alla jobbiga beslut och perioder
 
- för att du har uppfostrat min älskade, älskade storasyster till den finaste syster jag kunnat fått
- för att du gång på gång förklarat för mig att jag klarar det jag vill om jag bara försöker tillräckligt mycket
 
- för att du är den som har lärt mig mest om att det är insidan som är det viktigaste 
 
- för att du ständigt har varit en förebild i mitt liv 
 
- för att du alltid kommer vara en förebild i mitt liv 
 
- för att du har bevisat för mig att man kan ta sig vart man vill i livet och att ens startpunkt inte spelar någon roll så länge man verkligen verkligen försöker 
 
- för all humor du har tillfört i mitt liv 
 
- för att du varenda dag är med och formar mig till den människa jag är
 
Det finns självklart fruktansvärt mycket mer saker jag vill tacka dig för men detta är en del iallafall. 
Jag vill även be om ursäkt för att jag inte alltid är/har varit en lätt människa att hantera. Men du ska veta att vad som än händer så är du den människan jag kommer lyssna mest på och ha störst förtroende för. Jag är såååå tacksam över allt du lärt mig i livet.
 
Grattis igen mamma, hoppas du har haft en fin dag och hoppas att du tagit åt dig av vad försökt fram.
Är ledsen att jag inte kunde fira din dag idag men hoppas att ditt älskade Stockholm kunde tillföra något fint.
Pinglan<3
 
 
 
vardag | |
#1 - - Anonym:

Åh såå vackert skrivet Wilma!!!

#2 - - Anonym:

Så fint skrivet Wilma ♡

Upp